Svátek má: Irena

Regiony

Velikost textu:

Na lince Zlínského kraje zodpovídají desítky dotazů denně

Na lince Zlínského kraje zodpovídají desítky dotazů denně

Zlínský kraj zprovoznil 16. ledna informační telefonní linku, na které pracovníci Krajského úřadu poskytují volajícím informace k očkování proti COVID-19. Od té doby je linka v čilém provozu.

Pracovníci informační linky Zlínského kraje
4. března 2021 - 07:30

„Informační telefonní linka k očkování je aktuálně v provozu v pracovní dny od 8 do 16 hodin. Linku obsluhuje celkem 10 pracovníků Krajského úřadu, kteří poskytují zájemcům informace k dalšímu postupu v případě, že se jim nepodaří zaregistrovat k očkování přes centrální rezervační systém. Rád bych tímto kolegům poděkoval za příkladné nasazení a citlivý přístup k volajícím,“ sdělil Milan Štábl, ředitel Krajského úřadu Zlínského kraje.

Informační telefonní linka Zlínského kraje je alternativou k lince 1221. Pracovníci Krajského úřadu provedou volající registračním procesem, ověří termín rezervace, případně ověří, zda očkuje jejich praktický lékař. „Na lince přijímáme v průměru 50 telefonátů denně. Rekord jsme měli v pondělí 18. ledna, kdy jsme vyřídili 266 hovorů a nárůst volajících jsme zaznamenali i v těchto dnech," řekla zaměstnankyně úřadu Tereza Změlíková podílející se na obsluze informační linky. Ta je i nadále dostupná na čísle 577 043 770.


Podle Terezy Změlíkové se aktuální dotazy týkají hlavně očkování pedagogů, seniorů nad 70 let, ale také postupu vakcinace. V řadě případů jde také o psychologickou pomoc. Obrací se na linku senioři, kteří zůstali sami a neví, co mají dělat, jak se k očkování přihlásit. Těm se na lince snaží pomoci a to se ve většině případů daří.

(pšt, zlinskenovinky.cz, zdroj: portál Zlínského kraje)