Svátek má: Zdislava

Regiony

Velikost textu:

Na volání z tísňového tlačítka reagovali strážníci okamžitě

Na volání z tísňového tlačítka reagovali strážníci okamžitě

Potřebuji pomoc a ta nepřichází – situace, do které by se nechtěl dostat nikdo, natož osamělý senior. Otrokovická radnice těmto situacím předchází, proto již od roku 2009 provozuje systém tísňového volání.

Ilustrační foto
17. ledna 2023 - 07:30

Tísňová tlačítka jsou přímo napojena na centrální pult Městské police Otrokovice.Často se stane, že senior tlačítko zmáčkne omylem, strážníci ale reagují okamžitě.

„Tlačítko umožňuje zahájit přímý telefonní hovor, stálá služba tak neprodleně volá, co se stalo a podle situace vysílá na místo hlídku samotnou, případně kontaktuje záchrannou službu nebo hasiče,“ přiblížil Tomáš Gromus, ředitel Městské policie Otrokovice. Strážníci jedou na místo hned, bez ohledu na to, jestli majitel tlačítka oznámí, že šlo o omyl. „Tlačítko může být využito nejen, když jde o zdravotní komplikace, ale kdykoliv, kdy se jeho uživatel cítí v nebezpečí. Může jít například o jednání tzv. šmejdů, kteří se snaží člověka přinutit k podpisu smlouvy, o kterou nestojí, nebo o jiné podvodníky, kteří bez dovolení vstoupí do bytu dané osoby. Nikdy dopředu nevíme, zda není v místnosti někdo, kdo uživatele tlačítka po výhružkou nutí odvolat hlídku. Strážníci proto raději vždy situaci na místě prošetří,“ sdělil Tomáš Gromus.

A jednání strážníků kvitují i sami uživatelé tísňových tlačítek. V jednom z posledních případů z prosince loňského roku obdrželo vedení radnice dokonce děkovný dopis. „Šlo o případ, kdy bylo tlačítko stisknuto omylem. Vzhledem k tomu, že jeho uživatel byl neslyšící a nemohl se domluvit s dozorčím po telefonu, hlídka vyrazila na místo neprodleně. Strážník stál u dveří bytu do pěti minut od zavolání s dotazem, zda je vše v pořádku a muž nepotřebuje pomoc. Až zde se potvrdilo, že jde o omylem stisknuté tlačítko,“ popsal ředitel Městské policie Otrokovice.



Funkčnost služby i rychlost zásahu kvitovala rodina seniora. „Tatínek, jemuž je 92 let, je uživatelem zařízení, které umožňuje seniorům v případě nouze přivolat pomoc. I když  se v jeho případě jednalo o omyl, ukázalo se, že systém je plně funkční, a že město Otrokovice nejen věnuje svým seniorům pozornost a snaží se jim ve stáří poskytnout potřebnou pomoc, ale že i lidé – zaměstnanci městského úřadu, v tomto případě městské policie, berou svou práci velmi vážně nejen v oblasti kontroly a prevence, ale i v oblasti pomoci svým spoluobčanům. Za to jim patří poděkování,“ uvedl mimo jiné v dopise směřovaném k rukám starostky syn seniora Josef Malota.

Město Otrokovice nabízí tlačítka zejména osamělým seniorům či hendikepovaným osobám. K dispozici jich má dvacet. Aktuálně jsou volné čtyři tlačítka, o která je možné zažádat. Tlačítko tísňového volání je občanům zapůjčeno na základě písemné smlouvy. Poplatek na úhradu nákladů provozu systému tísňového volání činí 200 korun ročně, v případě uzavření smlouvy po 30. červnu daného roku pak v daném prvním roce výpůjčky činí poplatek 100 korun.

Zlínskénovinky.cz informovala Lenka Vaculová, tisková mluvčí města Otrokovice.

 (rp,zlinskenovinky.cz,foto:meuOtrokovice)



Půjdete-li k volbám, koho budete volit ve druhém kole prezidentské volby?