Svátek má: Igor

Regiony

Velikost textu:

Začíná přestavba křižovatky nad čerpací stanicí Shell ve Vsetíně

Začíná přestavba křižovatky nad čerpací stanicí Shell ve Vsetíně

Slavnostním poklepáním na základní kámen  Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD ČR) zahájilo přestavbu mimoúrovňové křižovatky nad čerpací stanicí Shell ve vsetínské místní části Rokytnice.

Z poklepání základního kamene
6. srpna 2022 - 07:30

Zhotovitelem této investiční akce v hodnotě 220 milionů korun bez DPH, nesoucí oficiální název „I/69 Vsetín, Rampa Mostecká“, je sdružení společností Strabag a Eurovia. Dokončit ji má v roce 2024.

„Jde o nebezpečný úsek, kde často dochází k dopravním nehodám. Problematické je zejména odbočování vlevo z frekventované silnice I/57. V rámci stavby proto dojde k vybudování dvou nových větví křižovatky silnic I/57 a I/69, díky kterým zmizí nutnost přejíždět přes protisměrný jízdní pruh. Celý úsek bude po přestavbě výrazně bezpečnější a zásadně se zlepší i plynulost dopravy,“ představil stavbu generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl s tím, že nové křižovatkové větve budou napojeny na okružní křižovatku, která vznikne na silnici I/69 u polyfunkční budovy Kotovo. Součástí stavby je také výstavba nových autobusových zastávek a úprava místních komunikací, chodníků a parkovacích ploch.

Do konce letošního roku budou probíhat přeložky inženýrských sítí a budování retenční nádrže. Tyto práce se zatím obejdou bez dopravního omezení. „Do konce stavební sezony zatím předpokládáme, že bude provoz omezen a řízen semafory pouze po dobu několika dní na podzim. Další dopravní omezení, bez kterého se práce v příštím roce neobejdou, ještě upřesníme a řidičům včas sdělíme,“ doplnil ředitel Správy Zlín ŘSD ČR Karel Chudárek.  

Slavnostnímu zahájení stavby byli kromě zástupců investora, projektanta, zhotovitele a Zlínského kraje přítomni také představitelé města Vsetín. „Křižovatka nad čerpací stanicí Shell je velmi kritickým dopravním bodem. Často zde dochází k dopravním nehodám, z nichž mnohé bohužel končí tragicky. Proto jsem ráda, že se podařilo připravit a zejména rozjet projekt dobudování této křižovatky. Chtěla bych poděkovat všem za rozhodnutí zrealizovat bezpečný mimoúrovňový sjezd z rychlostní komunikace. Všem, kteří pracovali na projektu, jehož stavba je dnešním dnem zahájena. Z našeho vsetínského týmu děkuji senátorovi Jiřímu Čunkovi, radní Martině Hovořákové, starostovi Jiřímu Růžičkovi a celému týmu z odboru správy majetku za jejich práci na projektu, i za přípravu dalších návazných dopravních staveb souvisejících s dostupností nově vznikajícího zanádražního prostoru a odlehčení dopravy ulici Na Dolansku. Ještě jednou děkuji za dobrý a bezpečný projekt pro bezpečí řidičů a cestujících po komunikaci I/69,“ uvedla při slavnostním zahájení stavby místostarostka Simona Hlaváčová (KDU-ČSL).



„Chtěla bych poděkovat zástupům ŘSD ČR, kteří nám vyšli vstříc v tom, že sjezd z Rampy Mostecká povede na budoucí kruhový objezd u Kotova, na nějž bude napojena i nová přístupová komunikace vedoucí do prostoru za vlakovým nádražím Na Lapači. Je důležité, že se vše podařilo zkoordinovat i časově, neboť realizace Rampy Mostecká má návaznosti i na další investiční aktivity města a Správy železnic v zanádraží, přednádraží a samozřejmě také v rámci samotné rekonstrukce vlakového nádraží,“ doplnila radní Martina Hovořáková (ANO 2011).

„Je tomu zhruba třicet let, co byl postaven obchvat Vsetína a už tehdy se plánoval tento připojovací pruh. Jenže tehdy asi chyběla větší houževnatost kompetentních lidí, aby se jeho realizace prosadila, a tak dlouho dostávaly přednost jiné investiční akce v jiných regionech. Dokonce i dnešní zahájení realizace bylo ohroženo, neboť stavba Rampy Mostecká byla vloni z úsporných důvodů vyřazena ze státního rozpočtu. Díky pochopení současného ministra se ale peníze nakonec podařilo vyčlenit a já jsem za to velice rád. Jedinou vadu na kráse spatřuji v tom, že stavba Rampy Mostecká a rekonstrukce vlakového nádraží měly podle původních plánů postupovat v závěsu a ne současně, jak tomu nyní je, a to proto, aby jimi občané Vsetína nebyli tak moc zatíženi. Ale buďme rádii, že se vůbec podařilo začít a za dva, tři roky bude Vsetín díky tomu moderním městem s kvalitní dopravní infrastrukturou,“ řekl senátor Jiří Čunek (KDU-ČSL).

Zlínskénovinky.cz informoval Michal Horský,Vsetínské noviny Město Vsetín.

(rp,zlinskenovinky.cz,foto:Michal Horský)